onsdag 21 augusti 2013



I dag har vi bestämt dag för begravning. Det blir 6 sep. kl. 11.00
Dödsannonsen har vi också ordnat. 
Det blev en jägare som bild och en vacker vers.
Jag bestämde att vi ska ha bårtäcket som Hamrånge slöjdare vävt, samt att han får ligga i minneslunden. Det tycker jag känns skönt, ingen ska behöva känna att sköta graven är ett måste.
Till begravningsandakten har vi inte bestämt än vad som ska sjungas och spelas.
Lite förslag har vi, prästen kommer hit och vi kommer överens om psalmer och annat.
Nu är det försäkringar, tidningar och lite annat som ska sägas upp.
Det är svårt att hålla reda på allt.
Sköterskan har varit hit och hämtat allt som blev över av sjukvårdsmaterial.
Sjuksängen står kvar men blir också hämtad inom det snaraste.
Sen kommer det att kännas tomt i sovrummet när det bara är min säng där.
Jag ska köpa en bredare säng så småningom.
Vill inte ha en dubbelsäng för mig själv.

 


1 kommentar: